Zorgen om fusieplannen van het Zuwe Hofpoort Ziekenhuis te Woerden

Ambulancevrijdag 27 juni 2014 20:29

In de gemeenteraad is afgelopen donderdag met overgrote meerderheid ingestemd met een motie van de
SGP-ChristenUnie over de inzet van de gemeente bij de fusieplannen van het Zuwe Hofpoort Ziekenhuis.

Tijdens de raadsvergadering van 26 juni jl. heeft de gemeenteraad zijn zorgen uitgesproken over de fusieplannen van het Hoofpoortziekenhuis met het St. Antoniusziekenhuis in Nieuwegein. De raad vreest dat de fusie nadelige effecten kan hebben voor een groot deel van de Nieuwkoopse samenleving. Zowel inwoners als professionals hadden reeds eerder hun zorgen geuit.

De gemeenteraad realiseert zich dat de gemeente Nieuwkoop beperkte invloed heeft op het fusieproces. Als belanghebbende kan de gemeente een zienswijze indienen bij de Nederlandse Zorgautoriteit over de voorgenomen plannen.
De raad heeft gisteren via een motie het college verzocht van deze mogelijkheid gebruik te maken en verder door te gaan met alle inspanningen die het college binnen haar mogelijkheden ziet om zorgfuncties binnen het Hofpoortziekenhuis te houden met het oog op kwaliteit en bereikbaarheid van de zorg, de crisisbeheersing en de regiofunctie die het ziekenhuis heeft.

Daarnaast heeft het college de opdracht gekregen te onderzoeken of extra inspanningen van de gemeente nodig zijn om gezondheidszorg voor inwoners bereikbaar te houden.

Alleen de D66-fractie heeft tegen deze motie gestemd omdat zij vinden dat de gemeente geen invloed kan uitoefenen. Dit standpunt werd door de een aantal andere fracties van tafel geveegd.

Motie Hofpoort Ziekenhuis26,4 kBapplication/pdfdownload

Reacties op 'Zorgen om fusieplannen van het Zuwe Hofpoort Ziekenhuis te Woerden'

chris, chris (renton) renton [871708]
Geplaatst op: 09-01-2015 06:53
Een wind van de Replica Watches moderniteit gaat om klap op de Cockpit regel... Nu, de ronde van de uren is Rolex Replica gekenmerkt door grote Romeinse cijfers naar het oorspronkelijke pad afgewisseld met indexen stokken. Het midden Breitling Replica van de wijzerplaat bezielt ondertussen raster decor cambre plein opluchting en beweging te brengen. Naalden, vergroot of verkleind verdienen een nieuwe aanwezigheid, terwijl het verbeteren van de leesbaarheid.