Bestemmingsplan Oostkanaalweg 49a (motie aangenomen!)

fietspaddonderdag 05 juli 2012 22:28

De raad heeft op donderdag 28 juni ingestemd met het bestemmingsplan Oostkanaalweg.

Over dit raadsvoorstel waren er twee discussiepunten:

1. een deel van de raad wilde een huizenblok anders neerzetten zodat de huidige bewoners minder dicht hierop kwamen te zitten. De wethouder gaf echter aan dat het wijzigen van een bestemmingplan (amenderen) aan strikte eisen moeten voldoen want anders is het bestemmingsplan ongeldig. De door een deel van de raad gewenste wijziging kon dus geen doorgang vinden

2. een tweede punt van de ontsluiting aan de Oostkanaalweg wat volgens diverse fracties voor gevaarlijke situaties kon leiden. Ook tijdens de meningsvormende raad gaven diverse insprekers dit aan. De verantwoordelijke wethouder Melzer zegde toe dat hij opnieuw met de wegbeheerder (de provincie) en de projectontwikkelaar om tafel zou gaan zitten. Progressief Nieuwkoop en de SGP/ChristenUnie wilde dit echter als raad krachtiger uitspreken en brachten bij monde van ons raadslid Van Belzen een motie in. Strekking:

De raad verzoekt het college:

- de zorgen van de raad over de huidige verkeersmaatregelen door te geven aan de provincie Zuid-Holland en de betrokken projectontwikkelaar;

- de verkeersveiligheid van de ontsluiting op de Oostkanaalweg en dus de verkeersmaatregelen te verbeteren;

- de raad over de definitieve verkeersmaatregelen tijdig te informeren;

Deze motie werd met algemene stem aanvaard en ook de wethouder stond hier positief tegenover.

Motie Ontsluiting oostkanaalweg 4984,2 kBapplication/pdfdownload