Raadsvoorstel Weigering projectbesluit Hogedijk 3 te Zevenhoven

ja nee ja neezaterdag 02 oktober 2010 16:03

B&W stelt de raad voor het verzoek voor het nemen van een projectbesluit voor het gedeeltelijk vernieuwen van een hooibergschuur te weigeren.

Weet u waar ik in de voorbereiding aan moest denken! Aan een raadsvoorstel over de recreatieparken en met namen het gedogen van permanent wonen, overgangsrecht etc. Door het hoge juridische gehalte van de stukken was een groot gedeelte van de raad destijds allang de weg kwijt. Een soortgelijk dossier ligt er nu voor ons. Overgangsrechten, bestemmingplannen etc. Je zou bijna gevoel krijgen dat wij een soort rechtbank zijn die een definitief oordeel moeten vellen, alleen is door alle beschikbare en tegensprekende informatie dit dossier wel erg onoverzichtelijk geworden.

Je gunt een inwoner niet dat zijn kostbare investeringen ongedaan gemaakt worden maar anderzijds moet je wel de eigen vastgestelde kaders handhaven anders wordt het een puinhoop.

De SGP-ChristenUnie meent dus de volgende conclusie te moeten trekken. Het college is in principe objectief en heeft een bepaalde deskundigheid in huis om vast te stellen of iets buiten of binnen de door ons vastgestelde kaders valt. Hoe spijtig ook voor de betrokken, menen wij het standpunt van het college te moeten volgen met daarbij de kanttekening dat het college dus een zware verantwoording neem en draagt door dit standpunt in te nemen.

Reacties op 'Raadsvoorstel Weigering projectbesluit Hogedijk 3 te Zevenhoven'