Bestemmingsplan Noorden-Woerdense Verlaat

Parkeerdonderdag 18 februari 2010 19:26

Er waren donderdag 11 februari in de raadsvergadering volledig tegenstrijdige geluiden te horen over al dan niet parkeren op het Vlietpark.

En parkeerplaatsen, daar draait het om bij de bewoners, omwonenden en ondernemers. Lost je dat op dan heb je de hele omgeving mee. Is dat dan zo moeilijk? Blijkbaar wel! Bereikbaarheid hulpdiensten is ook belangrijk maar dat komt pas bij het beslissing op de bouwvergunning en heeft de aandacht van zowel de gemeente als de ontwikkelaar.

De Middenpartij pleitte ook voor parkeerplaatsen op het Vlietpark, maar dat moest bij de bouwvergunning van de woningen worden afgedwongen bij de WS. Wethouder Jonker vond dat hij hiermee in de onderhandeling niet erg sterk zou staan, maar een meerderheid van de raad steunde de MPN motie, ook wij. Juist ook omdat er in de motie ook werd aangegeven dat het college naar meer oplossingen moet zoeken voor de omgeving, o.a. via een ontsluiting met een nieuwe brug vanaf een nieuw parkeerdek. De Wethouder deed op ons verzoek de toezegging dat er een tijdelijke oplossing zou komen, als er nog ruimte voor geen extra parkeerplaatsen gevonden was maar het Vlietpark klaar is.

Ook de procedure was zeker niet vlekkeloos. Wat de SGP/ChristenUnie dienen indieners van zienswijzen de reactie van het college daarop ook te ontvangen. De suggestie dat ze die kunnen downloaden van de website is nog steeds niet voor iedereen een optie en daarbij is het veel burgervriendelijker om gewoon netjes dit per brief toe te zenden. De gemeente is er tenslotte voor de burgers en niet andersom.