De structuurvisie

structuurvisiezaterdag 08 augustus 2009 15:07

Een impactvolle maar ambitieuze visie die in de loop van de tijd wel hier en daar bijgeschaafd zal worden maar toch een doorkijk geeft naar waar onze gemeente nu naar toe willen groeien. Elke inwoner krijgt direct of indirect te maken met deze structuurvisie.

Het college heeft met de structuurvisie zoals deze in voorligt, met name wat voor betreft de glastuinbouw, ingezet op duurzaamheid en  innovatieve technieken.

De duurzame en innovatieve ontwikkeling van onze gemeente ziet onze fractie als onze opgave naar de toekomst en vraagt om verantwoorde besluitvorming en investeringen. Het begrip rentmeesterschap heb ik al meerdere malen gebruikt om aan te geven dat de aarde aan onze huidige generatie in beheer is gegeven. Maar dat betekent wel dat deze in goede staat moet worden doorgegeven aan de volgende generaties. Goed rentmeesterschap houdt derhalve in niet steeds meer en meer te willen maar in principe duurzame ontwikkeling.

Onze fractie kan de voorliggende structuurvisie in grove lijnen steunen en roept het college op voortvarend met de voorgenomen planologie aan de slag te gaan.