Géén markt in de kern Nieuwkoop op Koningsdag, hoezo?

Topbanner markt 944x390dinsdag 10 juni 2014 20:35

Onze fractie heeft een aantal schriftelijke vragen gesteld vanwege het feit dat er op Koningsdag geen markt mocht gehouden worden. Een passende oplossing werd niet gevonden.

Aan het College van B&W van de gemeente Nieuwkoop,

Van een aantal marktkraameigenaren hebben wij begrepen dat als in het verleden Koninginnedag op zaterdag viel er gewoon markt gehouden werd op marktplein in kern Nieuwkoop. Afgelopen Koningsdag liep tot teleurstelling van de marktkraameigenaren anders. De winkels gingen gewoon open maar de markt mocht niet doorgaan met als gevolg onbegrip en omzetderving voor de marktkraameigenaren.

Dit besluit werd ook nog eens slechts twee weken voor Koningsdag aan de marktkraameigenaren bekend gemaakt. Hierdoor was er te weinig tijd om in overleg met de gemeente tot een goede oplossing te komen. Dit is echter wel vanuit de marktkraameigenaren geprobeerd. In overleg met de marktmeester werden de marktkraameigenaren verzocht contact zoeken met de ambtenaar die over het standplaatsenbeleid gaat. Dit gesprek liep op niets uit, er waren blijkbaar geen andere oplossingen die meer recht deden aan het belang van de marktkraameigenaren. Geen andere dag, tijd of locatie.

Inzake bovenstaande kwestie heeft onze fractie de volgende vragen:

1. Bent u het met ons eens dat de markt en haar kraameigenaren een belangrijke functie vervullen in Nieuwkoop?

2. Bent u bekend met deze gebeurtenissen en kunt u verklaren waarom voor deze aanpak is gekozen?

3. Kunt u aangeven waarom het niet tot een meer bevredigende oplossing voor alle partijen is gekomen? Zeker gezien het belang van de marktkraameigenaren en de door hen aangedragen oplossingen.

4. Kunt u toezeggen dat wijzigingen eerder en beter met de marktkraameigenaren wordt besproken?

In afwachting op uw antwoord,

Met vriendelijke groet,

Elias van Belzen en Herbert den Hertog

Fractie SGP-ChristenUnie

Reacties op 'Géén markt in de kern Nieuwkoop op Koningsdag, hoezo?'

chris, chris (renton) renton [871708]
Geplaatst op: 09-01-2015 06:53
Een wind van de Replica Watches moderniteit gaat om klap op de Cockpit regel... Nu, de ronde van de uren is Rolex Replica gekenmerkt door grote Romeinse cijfers naar het oorspronkelijke pad afgewisseld met indexen stokken. Het midden Breitling Replica van de wijzerplaat bezielt ondertussen raster decor cambre plein opluchting en beweging te brengen. Naalden, vergroot of verkleind verdienen een nieuwe aanwezigheid, terwijl het verbeteren van de leesbaarheid.