Zorgen grondtransporten Zuideinde

448-roerdomp_bmpzaterdag 02 maart 2013 21:08

De grondtransporten aan het Zuideinde in de kern Nieuwkoop bezorgen de omwonenden veel zorgen en boosheid.

Het voormalige campingterrein De Roerdomp wordt afgedekt met een laag grond en daarna zullen er woningen gebouwd worden. De grondtransporten zorgen al enige tijd voor de nodige overlast en wellicht ook schade. Afgelopen maandag zijn de gemeenteraadfracties door een bewonersvertegenwoordiging geïnformeerd over de huidige situatie.

In de raadsvergadering van 28 februari dienende D66 en MPN fractie de motie “zandtransport” in. Omdat de gehele raad de zorgen rond dit dossier serieus neemt en de wethouder niet alle zorgen kon wegnemen, is er een aangepaste motie aangenomen. Dit dankzij de inzet van ons raadslid Elias van Belzen, die op een aantal punten een tekstaanpassing voorstelde. De oppositie en coalitiepartijen hebben zich unaniem geschaard achter deze aangepaste motie. Deze aangepast motie doet meer recht doet aan dit dossier. Nog belangrijker is het oplossen van dit zorgelijk dossier. Daar dient nu alle aandacht aan gegeven te worden in goed overleg met de aanwonenden.

Reacties op 'Zorgen grondtransporten Zuideinde'