Beleidskader programma Rijnstreek Werkt

werkaandewegzaterdag 02 maart 2013 20:56

Korte toelichting raadsvoorstel: het domein werk en inkomen is erg in beweging. Het is van belang in regionaal verband
afspraken te maken en kaders vast te stellen zodat mensen in de regio aan het werk
kunnen (blijven) en hun eigen inkomen kunnen verdienen.

Afgelopen donderdag is door de raad als hamerstukingestemd met het Beleidskader programma Rijnstreek Werkt.

In de enkele weken geleden gehouden meningsvormende raad is dit belangrijke stuk uitgebreid bediscussieerd om vervolgens als hamerstuk langs de BR te gaan.

Zowel de oppositie en coalitie stemmen unaniem voor dit voorstel.

Wat is de mening van de SGP/ChristenUnie met betrekking tot dit beleidskader:

Het is bijzonder in deze tijd van oplopende werkeloosheid en sombere vooruitzichten dat we als regio niet afwachten maar gezamenlijk een visie ontwikkelen waar we onze mensen aan de onderkant van de samenleving, die het toch al moeilijk hebben, kunnen ondersteunen. Er is een duidelijke relatie en samenhang met de Maatschappelijke StructuurVisie en het beleidsveld werk en inkomen.

Het is goed om op te merken dat in al de vijf gemeenten waar het beleidskader behandeld is het positief is ontvangen en een stuk  geworden wat in overgrote meerderheid is/wordt aangenomen.

Dit mede dankzij de inzet van de Nieuwkoopse ambtenaren en onze eigen wethouder, Arie Muilwijk!